17.4.2017

Anna minulle alennuksesi, ole minulle tarjoushaukan enkeli

17.4.2017



Pääsiäisen juhlat on nyt tässä perheessä juhlittu, joten voinen jakaa kanssanne iloisen asiakaskokemuksen männäviikolta. Sellaisen ihmiseltä ihmiselle -hetken, joka palautti uskoni ihmisyyteen keskellä pahinta pääsiäisruuhkaa.

Seisoin Sokoksen miesten tuoksuosastolla tutkimassa tarjontaa. Todellisuudessa tiesin mitä halusin, mutta sotilaallisia pullorivistöjä (ja Robert Pattinsonia purjehdusvaatteissa) tuijotellessani päädyin kuitenkin vetäisemään ohikulkevaa myyjää hihasta juuri ennen kuin tämä ehti livahtaa viereisestä ovesta henkilökunnan tiloihin.

Kysyin, sain vastauksen, ja kiitin. Olin tehnyt päätöksen; tuoksu oli melko arvokas (neljännes tilini rahoista), mutta lahjaideat olivat vähissä ja niin myös aika.

Yritin eleilläni viestittää varmuutta, jottei myyjän tarvitsisi patsastella vieressäni pidempään. Ennen kuin jatkoi matkaansa taukotiloihin, hän piti vielä pienen tauon ja madalsi sitten ääntään. Kysyi satunko omistamaan etukorttia, ja siihen liittyvää sovellusta. Kortti löytyi, appi ei.

''Tää on sen verran arvokas tuote, että mun omatunto ei antaisi periksi jos jättäisin sanomatta...mutta S-mobiilissa on nyt etukuponki jolla saisit tästä 30 % alennuksen.''

Sisäinen alehaukkani levitti kuvitteelliset siipensä ja kääri ne myyjän ympärille. Hän jatkoi matkaansa vuolaiden kiitosten kera, minä jäin haltioituneena lataamaan appia puhelimeeni. Ja kuinka helposti kaikki kävi; viisitoista minuuttia myöhemmin puhelimessani oli uusi sovellus ja lahjakassissani monta kymppiä halvempi tuoksu.




Laura





2 kommenttia :

  1. Oi nuo Sokoksen ihanat myyjät. Puoli vuotta sitten tapahtunutta: Ihanan kengät, ainoat kokoaan. Myyjä: ''Nyt tehdään niin, että varaan kengät nimelläsi ja tulet huomenna hakemaan.'' Seuraavana päivänä säästin 20%.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa palvelua! Ei maksa talolle paljon, mutta tekee yksittäisen asiakkaan taatusti tyytyväiseksi. Iso peukku!

      Poista